2016年9月9日 星期五

52週人脈計畫 -第41週  不要怕自吹自擂



第41週  不要怕自吹自擂

當你和口碑行銷團隊碰面時,他們最有可能會問你的3個問題是:
.「最近狀況如何?」
.「有什麼新鮮事?」
.「生意如何?」

這週的任務是想出一些比:「一切都很順利。我忙翻了!」或是「還不錯。」更好的答案。不要讓大家在離開時覺得你太忙了、無法應付他們的引薦,因此你必須事先準備好理想的答案。以下提出一些建議:

「最近狀況如何?」

「日子還過得去。我的生意一直有進展,但我還是一直對新的機會有興趣。」
「有什麼新鮮事?」

「嗯,我正在參加一項有趣的訓練課程,讓我產生了一些新的想法。我也正在找機會發表一些自己寫的文章。」

「生意如何?」

「業績有成長,因為我今年有8位新客戶,但是我原本的目標是20位。還有,我也在找新的員工。」


--


Week 41  Don't be afraid to toot your own horn

When you meet with your word-of-mouth marketing team, the three questions they are most likely to ask you are:
."How's it going?" 
."What's new?" 
."How's business?" 

Your assignment this week is to come up with better answers than: "Things are going great. I'm swamped!" or "Fine. " You don't want people to walk away thinking you're too busy to attend to their referrals, so you need to have some good answers ready to roll in advance. Some suggestions:

"How's it going?"

"Life is good. My business is moving ahead, but I'm always interested in new opportunities. "

"What's new?"

"Well, I'm involved in an interesting training course at the moment that has brought some new ideas in mind. I'm also looking for opportunities to publish some articles of my own. 

"How's business?"

"Sales are up as I've got eight new clients this year, but my goal was to get twenty. I'm also looking for new staff. "

沒有留言:

張貼留言